Het Titicacameer - Reisverslag uit Puno, Peru van Jeanetenbennoinperu - WaarBenJij.nu Het Titicacameer - Reisverslag uit Puno, Peru van Jeanetenbennoinperu - WaarBenJij.nu

Het Titicacameer

Door: Benno

03 Juli 2016 | Peru, Puno

Jeroen van onze groep is opgenomen on het medical center wegens uitdroging! De aanpassing aan de hoogte (3800m) verloopt niet soepel. We gaan het titicacameer op tegen 8.00 uur (altijd weer vroeg).Met een oude langzame boot (naar met toilet, want veel water drinken =veel plassen) varen we in 20 minuten naar het commerciele circus van de Uros rieteilanden. Daar wonen gezinnen in rieten hutjes en zingen en dansen voor toeristen. Volgens ons gaan ze na vijven gewoon naar hun huisje in de stad. In de buurt zijn wel rieteilanden waar mensen in alle armoede 'echt' wonen, maar daar kom je als toerist niet.
Het is allemaal wel aardig, je moet er geweest zijn als je in de buurt bent. We varen door naar het eiland Taquile, meer dan 2 uur varen. Het is een mooi eiland, prachtige uitzichten over het meer. We lopen via een steil pad, hijg hijg, naar het hooggelegen centrale plein. Constant volwassen en jeugdige bewoners om je heen die hun prullaria aan je willen slijten. Jammer, maar ook wel te begrijpen. Daarna lekker eten op het eiland (verse forel!!) en
weer 2,5 uur terug met de boot. Veel van ons doen een tukje op de boot. De hoogte kost energie en we zijn vroeg opgestaan. Puno heeft toch wel een gezellig, maar rommelig centrum. Het restaurant is best wel goed, volgens de reisleiding. Ik probeer maar eens cavia. Bah, taai en vrij smakeloos. Neem ik niet weer.
Daarna naar het hotel, moe. Om 21.30 liggen we in bed. Morgen een lange busrit, naar La Paz, Bolivia.

• 11 Juli 2016 - 13:52

Gerard:

Goed, dat jullie ook de inheemse specialiteiten proberen. Dat de cavia taai was zal zeker met de manier van bereiden te maken hebben gehad. Een beetje water bij in de oven doet wonderen.
    Goede combinatie, lijkt me: hoogte en lange busritten ;-)

• 11 Juli 2016 - 13:53

Gerard:

Bewust de foto op de kop geplaatst?
    Acrobatische avonturen achter de pc....