Naar Cuzco - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Jeanetenbennoinperu - WaarBenJij.nu Naar Cuzco - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Jeanetenbennoinperu - WaarBenJij.nu

Naar Cuzco

Blijf op de hoogte en volg

11 Juli 2016 | Peru, Cuzco

We zijn ruim 2 wsken onderweg, maar het lijkt wel een maand, zoveel hebben we al gedaan en gezien. Vandaag de lange maar bjjzonder mooie busreis naar Cuzco (of Cusco?). Weer lanfs het Titicacameer en Puno. Cuzco naderend wordt het landschap steeds fraaier. Ds bergen worden hoger, met besneeuwde toppen. We gaan nog eenmaal over de 4300m en dalen dan langzaam af naar de 3400 meter van Cuzco. Onderweg ontmoeten we de meest gore en de meest luxueuze toiletten. Bij die laatste hoort een prachtig toeristenrestaurant waar we decadent luncben. Het is al donker als we de oude inka-hoodstad bereiken, nu een prachtige stad an 300.000 inwoners. De bus zet ons af bij het hotel, zoals altijd. De twee chauffeurs (altijd twee op lange afstande ) krijgen hun fooi. Op deze vakantie zijn we denk ik aan fooien wel 75 tot 85 euro kwijt. Mooi hotel, maar weer zonder verwarming en het is hier winter n.b. Ik trek mijn thermo-ondergoed maar aan vannacht. Morgen de stad verkennen.

  • 13 Juli 2016 - 10:33

    Gerard:

    Het kan best koud zijn op hoogte, maar dat was jullie wel bekend van eerdere ervaringen.
    Een prachtige stad, Cuzco. Het verhaal van de bolhoedjes was nieuw voor mij.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Cuzco

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

18 Juli 2016

Terugvlucht 17 en 18 juli

16 Juli 2016

Cuzco

15 Juli 2016

Machu Picchu dag 2

14 Juli 2016

Machu Picchu

13 Juli 2016

De incastad Pisac

Actief sinds 13 Juni 2016
Verslag gelezen: 103
Totaal aantal bezoekers 4206

Voorgaande reizen:

13 Juni 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: